Kami mengkaji acara industri

Katakan terdapat acara tematik biasa dalam niche anda.Untuk mencari halaman acara ini, masukkan “persidangan pemasaran video” atau “seminar pertanian” dalam carian – sesuatu yang berkaitan dengan aktiviti anda dan cari acara lalu dan masa hadapan.

  1. Pada halaman, cari program acara atau bahagian dengannya.
  2. Tulis topik yang biasanya diulang dalam pelbagai acara atau yang tidak kehilangan kaitannya dalam tempoh 3-5 tahun yang lalu.
Bonus . Selalu ada pemimpin pemikiran dan pakar dalam industri yang bercakap lebih kerap daripada yang lain. Mereka paling tahu pasaran. Cari akaun media sosial mereka, lihat perkara yang mereka tulis dan topik apa yang dipertikaikan oleh pengikut mereka dalam ulasan. Apa yang mereka tanya?Dan segera contoh acara sedemikian dengan nama penceramah. Ini adalah dari tapak pertama untuk permintaan “program seminar agraria”, kerana saya berminat dengan syarikat dan pakar Ukraine.

Cari podcast khusus

Cari podcast yang menarik Senarai E-mel Industri dalam topik anda dan dengar apa yang mereka bincangkan. Sebagai contoh, saya seorang pemasar kandungan dan saya ingin menulis tentang pemasaran kandungan. Lihat berapa banyak topik yang saya temui dalam blog profil:Ya, cara samurai. Di mana untuk meluangkan masa membaca buku yang disyorkan untuk aktiviti anda? Tetapi ia adalah perlu. sebagai?

  • Baca dengan tenang dan bertimbang rasa. Malah ahli psikoterapi menasihati membaca setiap hari.
  • Ambil nota.
  • Cari maklumat lanjut.

Ini adalah pelaburan dalam kepakaran dan cerapan anda, tetapi anda boleh menipu.Lifehack . Jika anda mengenali pakar dalam niche anda atau melanggan blog tematik, kemungkinan besar salah seorang pakar telah menyatakan pendapatnya tentang buku itu dan memberikan ringkasan ringkas yang membolehkan anda tidak mencari tesis dalam buku itu sendiri.

Kami menjalankan tinjauan pendapat dalam rangkaian sosial

Senarai E-mel Industri

Dalam kumpulan profil atau hanya dalam akaun anda sendiri. Kaedah ini juga sesuai untuk mereka yang sedang membuat persediaan untuk temuduga.Saya mempunyai lebih daripada sekali mengumpul soalan menarik dalam komuniti khusus, kerana dua kepala adalah baik, dan banyak kepala lebih baik. Kami mengumpulkan soalan daripada orang yang mempunyai pengalaman hidup yang berbeza. Anda boleh menyerlahkan masalah dari semua pihak, bersetuju dengan temu bual dan mendedahkan lawan bicara di dalamnya.

Beginilah cara artis yang mencuri secara kreatif. Saya cadangkan untuk tidak mengambil topik sedemikian, tetapi melakukannya dengan sedikit berbeza:

Kaji dengan teliti cara Tape ekspozisyon nan anda boleh mengukuhkan, menambah baik dan mengemas kini tema. Apa yang penulis lupa katakan? Apakah blok yang boleh ditambah berdasarkan maklumat baharu? Apakah teknologi, segar dan dijangka, boleh diterangkan?

Terokai aksen. Jika pesaing anda menekankan kelebihannya, mainkan tema dengan cara anda sendiri. Sebagai contoh, tekankan pendekatan, program, nilai anda. Secara kasarnya, jangan pergi ke laluan pengiklanan, tetapi berikan faedah, tetapi pada topik yang sama.Pantau permintaan topik pada blog yang sama, di forum jika niche anda masih ada, pada komuniti.

Kami mengkaji media massa dan blog khusus

Anda boleh membuat senarai asb directory bacaan di atas kopi pagi anda. Pasti akan ada petunjuk: apa yang popular/dibincangkan musim ini, apa yang orang ketawakan. Di sana anda juga boleh mencari pengarang pakar, rangkaian sosial mereka, dan memantau apa yang mereka tulis dan menasihati, apa yang mereka pertikaikan.

Seperti yang anda lihat, terdapat topik hampir di mana-mana. Luangkan masa beberapa jam untuk mencari, masukkan carian paling popular dalam bidang anda secara literal di mana-mana – dari Google ke Twitter, dan anda akan mendapat sehingga dua dozen topik sekaligus.Jika niche anda unik dan carian telah berhenti, hubungi kami!Saya menyediakan pelanggan perkhidmatan yang komprehensif — mencipta strategi kandungan, merangka pelan kandungan untuk semua platform tempat pelanggan berkomunikasi dengan khalayak, menulis blog, menulis teks yang membawa jualan dan memberi inspirasi kepada kepercayaan: magnet utama, PR, kes, temu bual perniagaan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *